W PARLAMENCIE PAŃSTWA LEŚNYCH LUDZI ZASIADAJĄ PRZEDSTAWICIELE CZTERECH UGRUPOWAŃ WTYM 140 OSÓBZ PARTII BUKOWYCH


P.KLONOWYCH-40%
P.SOSNOWYCH-20%
P.JODŁOWYCH-5%
P.BUKOWYCH-140 OSÓB

A.KTÓRA PARTIA MA NAJWIĘCEJ MANDATÓW W PARLAMENCIE?

B.JAKI PROCENT WSZYSTKICH MANDATÓW W PARLAMENCIE MA PARTIA BUKOWYCH

C.ILU POSŁÓW ZASIADA W PARLAMENCIE

D.ILU CZŁONKÓW PARTI JODŁOWYCH ZASIADA W PARLAMENCIE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T15:09:24+01:00
A) Partia Klonowych

B) 100% - (40% + 20% + 5%) =
= 100% - 65% =
= 35% - procent liczby mandatów Partii Bukowych

C) 140 : 35% =
= 140 * 100/35 (ułamek) =
= 14000/35 =
= 400 - liczba posłów w parlamencie

D) 400 * 5% =
= 400 * 5/100 =
= 20 - liczba członków Partii Jodłowych
1 5 1
2009-11-22T15:16:29+01:00
A.P.KLONOWYCH-160 osób
B.140 osób-35%
C.400 osób
D.5%-20 osób