1. Która z liczb
(-5)³, (-19)², 2 do siódmej jest największa?

2. Która z tych liczb jest największa:
222
22²
2 do 22

3. Która z podanych liczb 3025, 6537, 7540 jest kwadratem liczby dwucyfrowej?

tam gdzie potrzeba poproszę o działania.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T15:19:16+01:00
1.
pierwsza to -125, druga to 361, trzecia 128, więc (-19)² jest największa :)

2.
2^22, 22² to 484, natomiast 2^⁹ to już 512, co jest większe od pozostałych, a jeszcze będzie większa :)

3.
3025 to 55²
pozostałe dają liczby niewymierne więc odpowiedź to 3025 :)
2009-11-22T15:23:43+01:00
1. Która z liczb
(-5)³, (-19)², 2 do siódmej jest największa?

(-5)³ = -125
(-19)² = 361
2⁷ = 128
Największa jest liczba (-19)²

2. Która z tych liczb jest największa:
222
22² = 484
2 do 22 = [(2)¹¹ ]² = 2048² = 4194304
Największa jest liczba 2²²



3. Która z podanych liczb 3025, 6537, 7540 jest kwadratem liczby dwucyfrowej?

3025 = 55²
2009-11-22T15:39:56+01:00
W załączniku żeby było przejrzyście:)