Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T15:33:51+01:00
X- pierwsza liczba
4x- druga liczba

x+4x=50
5x=50
x=10

10- pierwsza liczba
4*10=40 -druga liczba


;DD
1 5 1
2009-11-22T15:37:12+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

x+y=50
4x=y

x+y=50
4x-y=0
--------------
5x=50/:5
x=10

x+y=50
10+y=50
y=50-10
y=40

sprawdzenie
x+y=50
10+40=50
4x=y
4*10=40
40=40

x=10
y=40



2009-11-22T15:46:33+01:00
Suma-50
1 liczba - x
2 liczba - 4x

4x+x=50
5x=50
50:5 = 10

więc:
1 liczba - 10
2 liczba - 40

mam nadzieję ,że pomogłam ;)