1.W trapezie równoramiennym górna podstawa ma taką sama długość jak ramie. Dolna podstawa ma długość 15cmi jest dłuższa od górnej podstawy o 3 i 2cm. Oblicz obwód tego trapezu.

2,Dany jest trapez równoramienny o dłuższej podstawie równej 7cm,wysokości o 4cm krótszej od tej podstawy i polu równym 12cm(kwadratowych). Oblicz długość krótszej podstawy trapezu. Narysuj ten trapez oraz dowolny trójkąt o takim samym polu.

ps.b.proszę o rozpisanie zadań i narysowanie rysunków :)

2

Odpowiedzi

2009-11-22T15:47:14+01:00
1.
górna podstawa 15 cm - 3 cm = 12 cm
Obw = 15 cm + 12cm + 12cm +12cm = 51 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:00:17+01:00
1.
Niezbyt rozumiem "dłuższa od górnej podstawy o 3 i 2cm"
3 i 2??
2.
P=12cm
P=1/2 (a+b)h
12=1/2 (7+b)3
24=21+3b
3=3b
b=1
Rysunek w załączniku.
Trójkąt możesz narysować o wymiarach a=8 i h=3 ramiona dowolne