Błagam pomóżcie.
Należy zrobić krzyżówkę której hasłem jest Henryk sienkiewicz.
Pytania muszą być związane z Quo vadis. Gdyby można prosze o "oryginalność" :P Krzyżówka musi być Boska xD

ma to wyglądac w ten sposób

1 H
2 w e s t a
3 n
(itd) r
y
k

s
i
e
n
k
i
e
w
i
c
z
2- Rzymski "odpowiednik" greckiej bogini hestii

2

Odpowiedzi

2009-11-22T16:15:45+01:00
1. H
2.pEtroniusz
3.wiNicjusz
4.tRzecioosobowa
5.rYby
6.letyKa
7.mopSusa
8.mIedzianobrodny
9.Eunica
10.satricoN
11.najoKrutniejsza z kobiet
12.pomponIa
13.ziElony
14.ligóW
15.juLIa
16.rozpaCzy
17.ceZar

1.
2.pełni funkcję „arbitra elegancji” na dworze Nerona
3.siostrzeniec Petroniusza
4. jaka jest narracja w utworze?
5. jaki znak Ligia kreśliła na piasku?
6.jak nazywał się pojazd noszony przez Murzynów?
7. z jakiej świątyni w Azji wracał Winicjusz?
8. jak inaczej zwany był Neron?
9. jedna z niewolnic, kochała się w Petroniuszu
10. jak podarek wręczył Petrioniusz Winicjuszowi?
11. jaka była żona cezara?
12. jak miała na imię matka Ligii?
13. jakiego koloru był szmaragd przez który Neron przyglądał się LIdii?
14. wybranka wincjusza pochodziła z rodu..
15. jak ma na imię zmarłą córka Pomponii?
16. dokończ cytat "za to, iż jeden z nich zabił tego okrutnika w chwili "
17. do kogo udał się Aulus, aby prosić o łaskę?

na 1 punkt na razie nie mam pomysłu, ale jak coś wymyślę to edytuję to albo wyślę prywatną wiadomość.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:58:28+01:00
1.H armodios
2.wEsta
3. tygelli N
4. mat R ona|solata
5. kr Y spus
6. li K tor
7. aulu S
8. I grzyska
9.sen E ka
10. chilo N
11.pina K oteka
12. vad I s
13.bol E sne
14.sta W
15.p I otr
16. C ezar
17. chr Z eścijaństwo

1.pieśni śpiewana w czasie samobójstwa Petroniusza i Eunice

2. już masz :)

3.podpalił rzym na rozkaz Nerona
4.kobieta godna najwyższego szacunku
5.prezbiter chrześcijan
6.członek straży honorowej przy ważnych personach
7. imię męża opiekunki Ligii
8.publiczne walki gladiatorów uwielbiane przez Rzymian
9.Placjusz udał się do niego po radę jak odzyskać ligię
10.zły i mściwy człowiek, który jednak nawrócił się po uzyskaniu przebaczenia i zginął śmiercią męczeńską
11.w zamożnych rzymskich domach galeria obrazów
12. "idziesz" w tytule lektury dotyczącej tej krzyżówki
13."... tuniki" koszule nasączone żywicą, które zakłądano skazańcom i podpalano
14.Agryppa
15.dał błogosławieństwo Ligii i winicjuszowi w czasie zaręczyn
16.był nim Neron
17.jego symbolem jest ryba
2 3 2