Odpowiedzi

2009-11-22T15:53:36+01:00
85%-170 zł
100%-?

(100%*170zł):85%=17000:85=200zł.

Odp.Mikser przed obniżką kosztował 200zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T15:54:19+01:00
170 - 85%
x - 100%

x= 170 × 100÷ 85
x=200
odp. kosztował 200 zl.
2 5 2
2009-11-22T15:56:56+01:00
Ukladam proporcję:
100%-----x x to jest cena płaszcza przed obniżką
85%------170 zł
Obliczam x:
85x=170*100
85x=17000|85
x=200, więc cena płaszcza przed obniżką wynosila 200 zł.

pozdrawiam :)