Odpowiedzi

2009-11-22T16:02:32+01:00
Promień musi być równy 1/2 przekątnej tego arkusza papieru:

d - przekątna prostokąta
r - promień stołu
l - średnica stołu
(40cm)² + (50cm)² = d²

d² = 1600cm² + 2500cm²
d² = 4100cm²
d = 10√41 cm

r = 1/2d
l = 2r = d = 10√41 cm

Odp: Średnica musi wynosić conajmniej 10√41 cm.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:05:14+01:00
Średnica=przekątnej arkusza
przekątną liczymy z tw pitagorasa gdzie:
a=40cm
b=50cm
c²=a²+b²
c²=1600+2500
c²=4100
c=√4100
c≈64.03cm
5 5 5
2009-11-22T16:08:53+01:00