Odpowiedzi

2009-11-22T16:06:29+01:00
Ponieważ na stokach północnych śnieg trzyma się dłużej niż na stokach wschodnich i zachodniach. Natomiast na stokach południowych śnieg trzyma się najkrucej,
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:19:34+01:00
Ponieważ na stokach południowych słońce świeci dłużej i po większym kątem. Sprzyja to rozwojowi upraw ale też topnieniu śniegu dlatego stoki narciarskie zazwyczaj położone są za północnych stokach.
2009-11-22T21:37:06+01:00
Pola uprawne znajdują się na poludniowych stokach dlatego że jest bardzo dobre nasłonecznienie a na północnych stokach nie dociera słońce