Odpowiedzi

2009-11-22T16:02:27+01:00
Podstawa = 15 cm ramiona = 12 cm obwod = 15+12+12 = 39

rownoboczny 39 :3 = 13
2009-11-22T16:02:22+01:00
1,5dm=15 cm
ramię: 15-3=12cm
Obwód=podstawa+2*ramię
Obwód=15+2*12=15+24=39

Obwód równobocznego=3*bok
39=3*bok
bok=13cm :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:03:07+01:00
Trójkąt równoboczny ma taki sam obwód jak trójkąt równoramienny, którego podstawa równa 1,5 dm jest o 3 cm dłuższa od jego ramienia. Oblicz długośc boku trójkąta równobocznego.

podst. t. równoramiennego = 1,5dm= 15cm
ramię 15cm-3cm=12cm
obwód 15cm+12cm+12cm=39cm

obwód trójkąta równobocznego 39cm
jeden bok 39cm:3=13cm