Odpowiedzi

2009-11-22T16:05:03+01:00
Żyd z Tarsu, święty chrześcijański zwany Apostołem Narodów.
ur. ok. 5-10 w Tarsie w Cylicji, zm. 64-67 w Rzymie
12 2 12
2009-11-22T16:06:02+01:00
Św. Paweł-apostoł, nazywany również "apostołem narodów". Początkowo prześladowca chrześcijan. Jednak w drodze do Damaszku objawił mu się Jezus, po czym nawrócił się oraz przyjął chrzest. Umarł śmiercią męczeńską w Rzymie.
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:19:16+01:00
Paweł z Tarsu, święty ( żył ok. 8 w.n.e - 67 .w.n.e ) , apostoł , teolog , który odegrał najpoważniejszą rolę w dziejach rozwoju i umacniania chrześcijaństwa . Źródłem poznania życia i działalności misyjno-teologicznej Pawła z Tarsu są Dzieje Apostolskie oraz listy apostolskie św Pawła. Wynika z nich, że Szaweł (Saul - takie było pierwotne imię Pawła z Tarsu) pochodził z rodziny żydowskiej należącej do pokolenia Beniamina.
Wykształcenie otrzymał w Jerozolimie u jednego z najgłośniejszych ówczesnych rabinów , Gamaliea . Miał po ojcu obywatelstwo rzymskie. Na chrześcijaństwo nawrócił się ok. 36. Stał się apostołem, propagatorem i pierwszym teoretykiem chrześcijaństwa, zwano go apostołem narodów. W latach 45-49 odbył pierwszą podróż misyjną na Cypr i tereny obejmujące środkową część dzisiejszej Azji Mniejszej , tj. Pamfilię Pizydię i Likaonie.
W działalności misyjnej towarzyszyli mu Barnaba i Jan Marek. Ok. 49 udał się wraz z Barnabą do Jerozolimy na tzw. sobór apostolski. Druga podróż misyjna Pawła przypadała na lata 50-52. Trzecia na 53-58 i wiodła m.in. do Efezu i Koryntu. W 58 wrócił do Jerozolimy. Aresztowany i przesłuchany przez arcykapłana Ananiasza i Sanhedryn , został wywieziony do Cezarei i wtrącony do więzienia, w którym przebywał do 60.
Jesienią 61 w.n.e jako obywatela rzymskiego przewieziono go do więzienia w Rzymie, gdzie jednak korzystał z dużej swobody i prowadził działalność apostolską. Po procesie w 63 w.n.e został uniewinniony i uwolniony. Odbył podróże m.in. do Efezu, na Kretę i do Macedonii . W 67 w.n.e został ponownie uwięziony i prawdopodobnie w tym samym roku skazany na śmierć i ścięty w Rzymie. Listy Apostolskie świętego Pawła odegrały bardzo poważną rolę w kształtowaniu się chrześcijaństwa i podstaw Kościoła rzymskokatolickiego. (mysle ze to najwazniejsze informacje dotyczate jego i jego zyciorysu. Ewentualnie mozesz cos pominąc. Duzo o nim wiem ,poniewaz mialem przemowienie o nim wiec sie dzisaj przydalo :) pozdrawiam i Prsze o pkt i ocene ! :)
28 3 28