Odpowiedzi

2009-11-22T16:09:16+01:00
Jestem Hades
Bóg podziemia
Moja moc
jest nie pojęta
Zajrzyj tylko
a pokaże ci moje
piękne królestwa.
Lecz nie gwarantuje
i nie żartuje
że wyjdziesz z
niego pierwsza,
chcesz zobaczyć. To
zapraszam.
Bądź pierwsza.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:00:15+01:00
Jestem Hades
brat Zeusa,
władca podziemi.
Czując się samotny
w swym królestwie,
uprowadziłem z kwitnącej łąki persefonę-
córkę demeter,
bogini bó i plonów.
Rozgniewana marka sprowadiła na świat
niekończącą się zimę:
rośliny więdły,
a ludzie jeden po drugim umierali.
Wreszcie ja zgodziłem się uwolinić
persefonę na dwie trzecie roku.
Gdy bogini przebywa na ziemi,
przychodzi wiosna ;kiedy wraca do mnie,
nastaje zima.