Was brauchst du für dem Kustsunterricht?- co to znaczy i czemu piszemy "dem"?
Was brauchst du für Physik? Für Physik brauche ich mein Physikbuch. - Co to znaczy i czemu się raz pisze "dem" a raz nie... czemu pisez sie raz np: kunstunterrich a raz kunst...

2

Odpowiedzi

2009-11-22T16:19:18+01:00
Was brauchst du für dem Kustsunterricht?- Co potrzebujesz na lekcję plastyki? dem pisze się, dlatego że jest to Dativ, czyli jeden z przypadków w języku niemieckim
Was brauchst du für Physik? Für Physik brauche ich mein Physikbuch. - Co potrzebujesz na fizykę. Na fizykę potrzebuję podręcznika do fizyki.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:23:21+01:00
Znaczy: Co potrzebujesz na lekcje plastyki?
Dem - Tak się po prostu używa przed niektórymi słowami w przypadku Dativ w języku niemieckim, dodajesz to np. zawsze gdy dodajesz `unterricht` (lekcja) do nazwy przedmiotu. Ty akurat miałaś plastykę i fizykę.
Fizykę można również nazywać Physikunterricht, i wtedy dodajesz dem. :)
A `kunst` to lekcja plastyki w potoczniej/którszej wersji.
Ta tak, jakbyś powiedziała
Idę na plastykę.
i
Idę na lekcje plastyki.