Ile istnieje różnych liczb trzycyfrowych, których suma cyfr jest równa 3?

ile istnieje różnych liczb trzycyfrowych, których suma cyfr jest równa 25?

ile różnych liczb dwucyfrowych można zapisać, jeśli wolno używać jedynie cyfr 1,5, 8?

jakby można to z obliczeniami. ;p

2

Odpowiedzi

2009-11-22T16:31:44+01:00
111, 102, 210,300,201
997,889,799
15,18,11,55,51,58,88,81,85
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:33:49+01:00
1.
111 1+1+1=3
300 3+0+0=3
210 2+1+0=3
120 1+2+0=3
102 1+0+2=3
201 2+0+1=3

odp. 6 liczb

2.
997 9+9+7=25
799 7+9+9=25
979 9+7+9=25
988 9+8+8=25
889 8+8+9=25
898 8+9+8=25

odp. 6 liczb

3.
15
18
51
58
81
85

odp. 6 liczb
2 5 2