Proszę o odpowiedzi na pytania.

1 Do czego wzywa nas Jezus w przypowieści o talentach??

2.Dlaczego chrześcijanin powinien uczestniczyc w lekcjach religi?

3.Jakie drogowskazy daje nam Jezus w drodze do zbawienia?

4.Gdzie człowiek wierzący powinien szukać odpowiedzi na pytania na ktore nie odp. nam nawet najbardziej zaawansowana technika??

5.Podaj przykłady z życia Jezusa,które mozesz nasladowac w swoim zyciu

6.DLaczego Bóg dopuszcza istniennie zła?

7.Co to jest aminizm,fetyszyzm,nagizm?
8.Napisz podstawowe wiadomosci o religiach:judaizm,islam,buddyzm.

9.Wymień dokumeny(autor,tytuł) żydowskie i rzymskie mowiące o chrystusie.

10.Czego dowiadujemy sie o Bogu patrząc na chrystusa.

11.Jaka jest rożnica w ocenie,patrząc na Chrystusa przez ludzi oraz Boga.

12.Czego dowiadujemy sie o Chrystusie w dokumentach chrzescijanskich i nie chrzescijanskich.

13.\wyjasnij znaczenie słow Jana Pawła II "człowieka nie da sie do konca zrozumiec bez Jezusa
zgory dziekuje daje 30 pkt!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-22T16:44:29+01:00
1 Do eozwijania swoich zainteresowań i talentów
2 Bo lekcja religii jest nauką o zyciumi dziele Jezusa
3 Daje nam siebie w komunii świętej, uzdrawia chorych , nawraca...
4 W piśmie Swiętym i w rozmowie z bogiem
5 Nauczanie w Swiątyni, Miłość do innych ludzi, wiara
6 Ponieważ zaufał człowiekowi i daje mu wolną wole by wybrał co dla niego będzie lepsze
8 znajdziesz na wikipedi
9
2009-11-22T18:02:19+01:00
1. Jezus wzywa nas do tego, aby każdy szanował, pomnażał dar od Boga.

2. Chrześcijanin powinien uczestniczyć w lekcjach religii, ponieważ każdy z nas zbliża się do Boga, dowiaduje się wielu nowych rzeczy.

3. Drogowskazy Bożego Miłosierdzia.

4. Znajdzie je w rozmowie z Jezusem. W Kościele.

5. Pomoc bliźniemu.

6. Bo gdyby Bóg miał by usunąć zło z naszego świata to Jego działanie obejmowałoby nieszczęścia, kataklizmy, nasze kłamstwa, brak miłości i wytrwałości w czynieniu dobra.

7. Animizm jest to zespół wierzeń występujących w religiach archaicznych lub tradycyjnych.

Fetyszyzm to rodzaj parafii seksualnej, polegający na uzyskiwaniu satysfakcji seksualnej.

Magizm polega na przypisywaniu określonym przedmiotom słowom bądź czynom mocy magicznej. Może ją dziecko wiązać nawet z modlitwą, gdy nie wyjaśni się mu jej znaczenia.

8. Judaizm - Jest to religia monoteistyczna, jest pierwszą religia abrahamową, podstawą judaizmu jest wiara w jednego Boga.

Islam - religia monoteistyczna, początkowo był religią ludów arabskich lecz szybko rozprzestrzenił sie na inne narody. Za ostatniego proroka islam uznaje Mahometa.

Buddyzm - Jego założycielem i twórcą jego podstawowych założeń był żyjący od około 560 do 480 roku p.n.e. Siddhārtha Gautama. Tą religie zalicza sie do religii dharmonicznych oraz religii nieteistycznych.

9. Żydowskie - Abraham z Strathearn
Rzymskie - Tytus Liwiusz - legenda o Romulusie i Remusie
[nie wiem czy to będzie dobrze, ołówkiem możesz napisać]

10. Czyli, że Chrystus jest Bogiem. Uczniowie też tak twierdzili, gdyż Jezus mógł przebaczać grzechy, tak jak Bóg.

12. W dokumentach chrześcijańskich są wydarzenia pokazane po śmierci Jezusa. Zaś niechrześcijańskie Jezus jest wspominany jako brat Jakuba Sprawiedliwego.

13. "Człowieka nie da się do końca zrozumieć bez Jezusa" czyli to znaczy, że człowiek nie może zrozumieć sam siebie bez Chrystusa. Nie może zrozumieć kim jest i jaka jest jego właściwa godność.

[11 pytania niestety nie wiem]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:09:13+01:00
1. Do tego bysmy nie upadli na laurach i wzbogacali swoja wiedze i rozwuj a nie zakopywali nasze talenty.
2. poniewaz dzieki temu poglebia swoja wiare, dowiaduje sie wiecej rzeczy o Bogu i jak kochac bliznich.
3. Bysmy ufali, kochali bliznich, chodzili do kosciola. A drogowskazem sa przykazania swiete czyli < 10 przykazan >
4. W bibli przede wszyskim ;). Albo u ksiedza , oni tez potrafia pomoc w trudnych pytaniach.
5. Przebaczanie innym, okazywanie miloscierdzia, pouczanie innych ludzi o wierze w Jezusa.
6. Bo nie wszystko jest na swiecie idealne sa dobre i zle rzeczy.
Wiadomo tez ze istenieje szatan wiec zlo tez niestety musi istniec.
7, 8, 9 przepisz z google najlepiej ;))
10. Dowiadujemy sie ze jest bardzo dobry i milosierny .
I ze kocha wszystkich ludzi. I miluje swojego syna.
11 Przez ludzi jest szanowany i milowany. A dla Boga jest jego jednorodzonym synem i tez go bardzo miluje.
12. Tego ze zdzialal cuda i jest wielkim i najwiekszym Bogiem.
13. Jezus nam daje sile by mocniej zrozumiec czlowieka dzieki temu rozumiemy udzi i swiat nas otaczajacy ;)
mam nadziej ze choc troche pomoglam ;))
1 5 1