jest 5 sloni bialych i 3 siwe.a)jaki procent słoni stanowią słonie białe.b)o ile procent wiecej jest słoni bialych niz szarych,c)o ile procent mniej jest sloni szarych niz bialych,d)jaki procent bialych sloni nalezy zrobic na szaro aby bialych sloni bylo 50%,e)o ile procen zwiekszylaby sie liczba szarych sloni.f)slonie stanowia 40%calego stada.reszta nie chciala pozowac do portretu.ile sloni nie chcialo pozowac? - nie została odnaleziona.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:42:59+01:00
5słoni białych
3słonie siwe.
8wszystkich słoni-100%

a. 5×100% / 8= 62.5%
b 100%-62.5%=37.5%
c o 37.5%
d. należy przerobić jednego słonia białego na siwego, aby słonie białe stanowiły 50% wszystkich słoni
e. 100% / 8= 12.5%
f. 100%-x
40%-8
x=20 słoni

2009-11-22T16:52:40+01:00
5- słonie białe .
3- słonie siwe .
8- wszystkie słonie .

a)
8-100%
5- x%
x = 62,5%

b) 100% - 62,5% = 37,5%.

c) 100% - 37,5% = 62,5%