Odpowiedzi

2009-11-22T16:40:52+01:00
Nowela :

- utwór jednowątkowy
- akcja obejmuje pojedyncze zdarzenie
- udramatyzowany rozwój zdarzeń
- akcja wyraźnie zmierza do punktu kulminacyjnego
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:42:57+01:00
Niewielki,zwięzły utwór epicki pisany prozą.Fabuła noweli zawiera jeden wątek,akcja odznacza sie mocno zaznaczonym punktem kuliminacyjnym (który zmienia losy bohatera)i wyraźnym, dobitnym zakończeniem.Czas akcji noweli obejmuje niewielki okres z zycia głównej postaci, narrator zas ogranicza swoje opisy i komentarze. W twórczości pisarzy XX wieku zacierają się granice między nowela a opowiadaniem.
1 5 1