Jacek z mamą za dwa bilety kolejowe do Pragi zapłacili w sumie 340 zł.
Jacek jest studentem, więc przysługuje mu 30 % zniżki. Mamie zniżka nie przysługuje. Ile kosztował bilet mamy ?

To zadanie NIE MOŻE być rozwiązanie proporcją. !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T16:41:58+01:00
30% = 0,3
x - cena biletu normalnego
x + x - 0,3x = 340
1,7x = 340 / :1,7
x = 200
Bilet mamy kosztował 200 zł.
2009-11-22T16:42:25+01:00
Jacek z mamą za dwa bilety kolejowe do Pragi zapłacili w sumie 340 zł. Jacek jest studentem, więc przysługuje mu 30 % zniżki. Mamie zniżka nie przysługuje. Ile kosztował bilet mamy?

bilet Jacka x-30%x=x-0,3x=0,7x
bilet mamy x
suma 340

0,7x+x=340
1,7x=340 |:1,7
x=200
2009-11-22T21:20:24+01:00
X- bilet mamy
340zł - bilet mamy i bilet jacka ze zniżką.

x + (x - 0,3x) = 340zł
x + 0,7x = 340zł
1,7x = 340zł | : 1,7
x= 200zł

Odp.: Bilet mamy kosztował 200 zł