Mam w szkole trochę DUŻO zaległości ,także chciałabym aby ktoś zrobił za mnie to zadanie i wytłumaczył mi to na prosty chłopski rozum :D:)

1.Narysuj dwie dowolne odcinki A i B , a następnie skansuj i zaznacz na kolorowo odcinek C .


Z góry dziękuję wam ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-22T16:58:21+01:00
Musisz narysować odcinek, np. A= 3 cm ______ A i odcinek B=5cm __________ B. Jak już to narysujesz to narysuj kolejny o lacznej dlugosci tych odcinkow, czyli: C= 8cm ________________ C
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:08:21+01:00
Rysujesz dowolny odcinek A i B

Potem rysujesz sobie prostą, bierzesz cyrkiel, odmierzasz nim długość pierwszego odcinka i przenosisz ją cyrklem na prostą, wbijając nóżkę cyrkla z jednej strony prostej, i zaznaczając rysikiem punkt na prostej

Potem przenosisz w ten sam sposób odcinek B, ale tym razem wbijasz cyrkiel w miejsce zaznaczonego wcześciej punktu

Wten sposób całość to powstały odcinek C

pozdrawiam!