Odpowiedzi

2009-11-22T17:24:34+01:00
Hałas ma wpływ na zdrowie i kondycję człowieka. Jego działanie można rozpatrywać w trzech płaszczyznach:
· Bezpośrednie na ucho środkowe i wewnętrzne
· Pośrednie na układ nerwowy i psychikę
· Na zasadzie odruchu - na inne narządy
Szkodliwość działania hałasu na organizm człowieka objawia się zmęczeniem, gorszą wydajnością nauki, trudnościami w skupieniu uwagi, zaburzeniami orientacji, drażliwością, podwyższeniem ciśnienia krwi, bólem i zawrotami głowy, czasowym lub trwałym uszkodzeniem słuchu. U małych dzieci hałas budzi duży niepokój, niepewność, zagubienie, powoduje płacz.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T22:19:40+01:00
Hałas jako każdy dźwięk niepożądany lub szkodliwy dla zdrowia zależy od wielu czynników: natężenia, zakresu częstotliwości, charakteru zmian w czasie długotrwałości.Hałas może wywołać odruchowe reakcje takie jak: zmiany rytmu oddychania, akcji serca, perystaltyki jelit, zmiany wydzielania skórnego, ciśnienia krwi .Na szczescie rozwiązań przeciwhałasowych i przeciw wibracyjnych są do rozwiązania natury technicznej.Impulsowy jest szczególnie szkodliwy,charakteryzuje się on tak szybkim narastaniem ciśnienia akustycznego do dużych wartości tak samo jak ciągła ekspozycja na hałas jest bardziej szkodliwa niż przerywana.