1.Średnia arytmetyczna trzech ułamków jest równa ⅓. Jeśli dwoma ułamkami spośród trzech są ⅖ i ¼, to trzeci jest równy?
2.Liczba a=log₂[log₃(log₄ 64)] jest równa?
3. Jeżeli 0,6 liczby x jest równe 0,06 to x jest równa?
4. Suma cyfr liczby 10⁸⁸ +29 jest równa ?

za 4 rozwiązania + obliczenia daję 100 pkt ;) inne odpowiedzi będą kasowane

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:11:20+01:00
1)
(x+⅖+¼):3=⅓ |×3
x+⅖+¼=1
x=1-⅖-¼
x=20/20 - 8/20 - 5/20
x=7/20

2)
a=log₂[log₃(log₄ 64)]
log₄ 64=3
log₂[log₃3]
log₃3=1
log₂1=0
a=0

3)
0,6x=0,06 |:0,6
x=0,1

4)
10⁸⁸ +29
Sprawa wygląda tak:
10⁸⁸=100...0 (88 zer)
do tego dodajemy 29, wiec zmieniają się nam tylko 2 ostatnie cyfry imamy:
10⁸⁸ +29=10000...00029
Suma wynosi 1+2+9=12
6 4 6
2009-11-22T17:23:58+01:00
1)
(x+⅖+¼):3=⅓ | mnożymy przez 3
x+⅖+¼=1
x=1-⅖-¼ / sprowadzamy do wspólnego mianownika - 20
x=1 - 8/20 - 5/20
x=7/20

2)
a=log₂[log₃(log₄ 64)]
log₄ 64=3
log₂[log₃3]
log₃3=1
log₂1=0
a=0

3)
0,6x=0,06 | dzielimy przez 0,6
x=0,1

4)
10⁸⁸ +29
To jest jedynka i 88 zer po dodaniu 29 będzie 1 86 zer i 29. 1+2+9=12 :)
3 2 3