Odpowiedzi

2009-11-22T17:26:06+01:00
Reforma umocnienia i centralizacji władzy, reforma gospodarcza, nałożenie podatków dla wszystkich mieszkańców, merkantylizm, reforma wojskowa, reforma agrarna, wprowadzono patent tolerancyjny, który rozszerzał prawa wyznaniowe, ale jednocześnie podporządkował władzy cesarza duchowieństwo, zniesiono niektóre święta kościelne, zamknięto część klasztorów, nowy kodeks karny, zakaz tortur, językiem urzędowym stał się niemiecki.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:37:29+01:00
W Austrii:
- ujednolicenie prawa,
- powiekszenie i unowoczesnienie armii,
- ograniczenie roli kosciola,
- podwyzszenie podatkow duchowienstwu i szlachcie,
- likwidacja poddansta chlopow,
- germanizowanie szkol i urzedow.

W Prusach:
- troska o swoich poddanych,
- powiekszenie armii,
- wprowadzenie powszechnego obowiazku szkolnego dla mezczyzn,
- podwyzszenie podatkow,
- polityke merkantylistyczna.
1 5 1