Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:28:19+01:00
Słońce góruje o godzinie 12.00 czasu słonecznego.
Policzmy więc różnicę czasu:
12.00 - 9.30 = 2 h 30 min różnicy

1 h = 15°

2 * 15° + 0,5 * 15° = 37°30' \\O tyle stopni na wschód od Rio de Janeiro góruje słońce o 9.30
Długość geo. Rio to 43°11'

43°11' W- 37°30'W = 5°41'W

Odp. Słońce góruje na południku 5°41'W
1 5 1
2009-11-22T19:01:29+01:00
15 stopni = 1godz.
1 stopień = 4 min
12.00 - 9.30 = 2godz 30min = 150min
150min : 4min = 37.5stopni = 37stopni i 30 minut kątowych!
Rio - 43 stopnie W
43stopnie - 37stopni i 30 min kątowych = 5 stopnie i 30 min kąt.
odp. Słońce góruje na 5stopnie 30minut kątowych W