Odpowiedzi

2009-11-22T17:18:36+01:00
1. przedstawienie postaci (imie, nazwisko, wiek)
2. wyglad (kolor oczu, wlosow, wzrost..)
3. umiejetnosci (gra na czyms ?, jak sie uczy?)
4. ogolnie (lubisz ta osobe itd)
2009-11-22T17:18:30+01:00
Masz tu stronkę z której przerobisz na swoje:
http://www.sciaga.pl/tekst/97112-98-charakterystyka_kolezanki_z_klasy
CHARAKTERYSTYKA Charakterystyka to opis wygladu zewnetrznego postaci wraz z jej
charakterystycznymi cechami osobowosci, zainteresowaniami, naszym stosunkiem do niej. Kiedy
bedziecie pisac charakterystyke, pamietajcie, żeby zwrócic uwage na nastepujace elementy:
wyglad zewnetrzny, usposobienie, charakter, intelekt i uzdolnienia,
osobowosc.Wyglad zewnetrzny, czyli to, jak bohater wyglada.Usposobienie, czyli to, jak bohater sie
zachowuje, jaki jest z natury. Usposobienie może byc łagodne, pogodne, wesołe albo gwałtowne,
kłótliwe. Usposobienie jest tym, co prezentujemy na zewnatrz, w stosunku do innych ludzi, a charakter to
nasze wnetrze.Charakter, czyli to, jakim sie jest "w srodku", inaczej - wszystkie wewnetrzne cechy
bohatera.Intelekt i uzdolnienia to umiejetnosci bohatera.Osobowosc to inaczej indywidualnosc człowieka,
to, czym wyróżnia sie z tłumu. O osobowosci mówimy wtedy, kiedy opisujemy człowieka wyjatkowego,
nietypowego, nieprzecietnego, różniacego sie od innych. Charakterystyka jest połaczeniem dwóch form
wypowiedzi - opisu i opowiadania. Natomiast, gdy zastanawiamy sie, czy dany bohater postapił słusznie
czy nie, czy miał racje, czy nie, to przypomina sad nad postacia. Taki sposób rozumowania przywodzi na
mysl rozprawke.Charakterystyka zawiera ocene bohatera, sa w niej elementy krytyki - musicie ocenic
jego postepowanie w miare obiektywnie, czyli zdystansowac sie w stosunku do opisywanej postaci.
Charakteryzowac można osobe znana, bohatera literackiego, grupe społeczna, srodowisko.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:25:54+01:00
Możesz napisać to tak:
Opisuję moją koleżankę Julię Świerczyćską....
następnie napisz jak się ubiera ,jaki ma charakter.
np. Jest spokojną ,miłą i bardzo życzliwą osobą ....
opisz jak się zachowoje.
np. Często pomaga mi i moim kolegom i koleżankom z klasy w odrabianiu lekcji czy zrozumieniu nowego materjału zlekcji....
na samym końcu podsumuj.
np. Julia to bardzo pozytywnie nastawiona do ludzi dziewczyna, bardzo ją lubię ,poniewaz .....


mam nadzieje że choć odrobinę pomogłam.
moim zdaniem taki schemacik ci pomoże:)