Przeczytaj poniższy tekst i wykonaj związane z nim polecenie.
Fileas Fogg,główny bohater jednej z powieści Juliusza Verne'a,postanowił w ciągu 80 dni odbyć podróż dookoła świata.Wyruszył z Londynu 2 października 1872 r. o godzinie 8.45 wieczorem,udając się na wschód -w stronę Suezu.Każdego dnia robił zapiski i przestawiał odpowiednio zegarek,mając świadomość przekraczania stref czasowych.Wracając do Londynu,zapisał w dzienniku:80 dzień podróży -21 grudnia godzina 8.50 wieczór.Z zapisków wynikało,że przedsięwzięcie nie udało się.Bohater spóźnił się o pięć minut.Nasz podróżnik był jednak w błędzie.Przybył do celu 20 grudnia,czyli całą dobę wcześniej niż sądził.
Polecenie:
Wytłumacz,w jaki sposób doszło do tej pomyłki.

2

Odpowiedzi

2009-11-22T17:21:56+01:00
Ponieważ zmieniał się czas z letniego na zimowy i zmienia się godzine.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:29:33+01:00
Ponieważ na południku 180(stopni)jest miedzy narodowa zmiana daty. przy przekraczaniu tej linii trzeba zmienić datę, przy czym udając się na wschód odejmujemy jedna dobę, a w podróż y na zachód datę powtarzamy.