Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:29:09+01:00
1. Jedni w kraju opowiadali się za saskim Augustem, a inni za Stanisławem Leszczyńskim. Teraz to może oznaczać 2 różniące się strony.
2.Tymi słowy można opisać atmosferę panującą na dworze królewskim Augusta. Teraz oznacza zabawe, rozpuste itp.
2009-11-22T17:38:43+01:00
1)Unią nazywamy połączenie dwóch krajów poprzez osobę władcy lub instytucje. W historii Polski mieliśmy szereg unii. Do najbardziej charakterystycznych możemy zaliczyć: unie personalne i unie realne. Unie personalne – są to unie, które dotyczą połączenia dwóch krajów przez osobę panującego – takim przykładem jest unia w Krewie z 1385 roku, która to łączyła dwa kraje – Polskę i Litwę przez wspólnego władcę, którym był Ludwik Węgierski. Innym przykładem unii personalnej może być również unia polsko - węgierska podpisana w 1440 roku, łącząca oba te kraje przez osobę panującego – Władysława Warneńczyka.


2)Za króla jedz , pij a popuszczaj pasa - żyj jak najlepiej - baw się , szalej ..........
2009-11-22T17:49:10+01:00
1.Stanisław Leszczyński w 1705 zawarł przymierze z królem szwedzkim zezwalające Karolowi XII na utrzymywanie wojska w Polsce oraz na werbunek żołnierzy. W kraju wybuchła wojna domowa pomiędzy zwolennikami Augusta II i Stanisława Leszczyńskiego ("jedni od Sasa, drudzy od Lasa").

2.Za króla jedz , pij a popuszczaj pasa - żyj jak najlepiej - baw się , szalej ..........