Odpowiedzi

2009-11-22T17:17:58+01:00
A-10cm
B-8cm

C może mieć maks. 17cm

obw. trójkąta to:
10cm+8cm+17cm=35cm

Pzdr.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:20:06+01:00
10² +a² = (a+2)²
100 +a² = a² +4a +4 /-a²
100 = 4a +4 /-4
96 = 4a / :4
24 = a

Ob = 10 +24 + (24 +2) =60 cm
2009-11-22T17:27:45+01:00
10² +x² = (x+2)²
100 +x² = x² +4x +4 /-x²
100 = 4x +4 /-4
96 = 4x / :4
24 = x
Ob = 10 +24 + (24 +2) =60 cm