Zad.1
dwa pociągi poruszają się na przeciw siebie po sąsiednich torach.Pierwszy jedzie z prędkością V1=72 km na h a drugi V2=54km na h .oblicz z jaką predkością pociag pierwszy mija pociąg drugi

2. samochód po trzech sekundach od ruszenia z miejsca uzyskał prędkość V1=4,5 m na s.oblicz po jakim czasie osiągnie prędkosć V2=54 km na h jeśli porusza się nadal ruchem jednostajnie przyśpieszonym.


Pilmeee

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-17T16:04:40+02:00
Zad 1
72km/h+54/h=126km/h
Zad 2
54km/h=15m/s
a=delta v/delta t
a=4,5m/s / 3s = 1,5m/s2
delta t = delta v / a delta v = 15m/s - 4,5m/s = 11,5m/s
delta t = 11,5m/s / 1,5m/s2 = 7,6(6) s
3s + 7,6(6)s = 10,6(6)s.
2009-05-17T16:20:23+02:00
Zad 1
72km/h+54/h=126km/h

Zad 2
54km/h=15m/s
a=delta v/delta t
a=4,5m/s / 3s = 1,5m/s2
3s + 7,6(6)s = 10,6(6)s.