Hejka mam 3 zadania do rozwiązania!Pomocy!
1.Pan Jan planuje wyłożyć ścianę w przedpokoju panelami o wymiarach 250cmX15cm.Jedno opakowanie zawiera 10 takich paneli.Ile opakowań paneli należy kupić,jeśli ściana ma wymiary 2,5mX4m?

2.Jeden bok prostokąta jest o 3 cm dłuższy od rugiego.Obwód tego prostokata wynosi 3 dm.Oblicz jego pole.

3.Na kiermaszu z artykułami szkolnymi przyrządy geometryczne sprzedawano o 15% taniej niż w sklepie.Ania zapłaciła za przyrządy na kiermaszu 17 zł.O ile złotych więcej zapłaciłaby Ania za przyrządy gdyby kupowała je w sklepie?

Plis pomóżcie!!

3

Odpowiedzi

2009-11-22T17:32:16+01:00
1.

obliczamy powierzchnię ściany
2,5mX4m=10 m²

obliczamy powierzchnię 1 panela
250cmX15cm =2,5 mx0,15 m= 0,375

10:0,375 =26,6(6) potrzebujemy 27 paneli na wyłożenie ściany
27:10=2,7 skoro w jednym pudełku jest 10 paneli ,a my potrzebujemy 2,7 pudełka wiec musimy kupić 3 opakowania

2.

a, b - boki prostokąta
a-3=b
Ob=3 dm
1 dm=10 cm
Ob=30 cm

Ob=2a+2b

30=2a+2b
a-3=b
30=2a+2(a-3)

30=2a+2a-6
4a=36
a=9
b=9-3
b=6

P=a*b
P=6*9
P=54 cm²

3.

17 zł to 85 % ceny sklepowej
x to 100%

x=(17*100%)/85%=20 zł

W sklepie Ania zapłaciłaby 20 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:33:13+01:00
1.
1 panel 2,5m x 0,15m = 0,375 m²
opakowanie paneli 3,75 m₂

ściana: 2,5m x 4 m = 10m²

10m²/3,75m²= 2,(6)

Nalezy kupić 3 opakowania.

2. 2a+2b= 30 cm
a=b+3cm
2(b+3)+2b=30
2b+6+2b=30
4b=24
b=6cm

a=6+3
a=9cm

P: a*b
P= 9*6= 54 cm²

3.
0.85x=17
x=20zł

20zł-17zł=3zł
Ania zapłaciłaby o 3 zł więcej.
1 5 1
2009-11-22T17:57:32+01:00
Zad1.
1 panela-3750cm²=3,75m²
P=a×h
P=250×15
P=3750(cm²)
ściana-10m²
P=a×h
P=2,5×4
P=10(m²)

10:3,75≈3
odp.Potrzeba 1 opakowanie tych paneli.


zad2.
3dm=30cm

30cm:2=15cm
3cm:2=1,5cm
15cm+1,5cm=16,5cm
15cm-1,5cm=13,5cm
a=16,5cm
b=13,5cm

P=a×b
P=16,5×13,5
P=222,75(cm²)

odp.Pole tego prostokąta jest równe 222,75cm².


zad3.
17zł-100%
17+15%=100%+15%=115%

115%z17zł

¹¹⁵/₁₀₀×17=¹⁹⁵⁵/₁₀₀=19,55(zł)


odp.Ania w sklepie zapłaciłaby za przyrządy geometryczne 19,55zł.