Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:22:22+01:00
Koszyczek kosztował 11zł.
Skoro 2 w cenie o 10% niższej kosztują 19.80zł, to w pełnej cenie 22zł. Przez 2 wychodzi 11 ;)
2009-11-22T17:27:41+01:00
100% - 10%= 90%
90% liczby x to 19,80 gr
90%=0,9
0,9 liczby x to 19,80
x=19,80 : 0,9
x=1980 : 90
x=22 zl
x=22 : 2
x=11
2009-11-22T17:38:42+01:00
X ( czyli 100% x) - cena koszyczka malin
cenę obniżono o 10%, więc:
90%x - obniżona cena koszyczka malin

Pani Ala kupuje 2 koszyczki i płaci 19 zł 80 gr:
2*90%x=19,80
2*0,9x=19,80
1,8x=19,80 /:1,8
x=11

Odp: Koszyczek malin kosztował 11 zł.