Odpowiedzi

2009-11-22T17:27:38+01:00
Korsarz- 30 osób
Pirat- 120/100 * 30 =36
Szyper- 90% wynosi 36= 36:90/100= 36* 100/90=40

/- kreska ułamkowa
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:32:48+01:00
Kosarz = 30
Pirat = 30/1 * 120/100 = 36/1 = 36
Szyper =
x * 90% = 36
x * 90/100 = 36
x * 9/10 = 36
x = 36 : 9/10 = 36 * 10/9 = 360/9 = 40
Odp: Szyper = 40.
3 5 3
2009-11-22T17:33:24+01:00
Załoga statku pirat była o 20% liczniejsza od załogi statku korsarz, a o 10% mniej liczna od załogi statku szyper. Załoga korsarza liczyła 30 osób. Ilu członków załogi było na statku szyper?

korsarz-30 osób
pirat-30+20%z30

30-100%
x-120%
100x=3600
x=36

szyper-36+10%z36

100%-36
110%-x
100x=3960
x-39,60....

2 1 2