Skrzyżowano dwie rośliny o nasionach żółtych [cecha dominująca] i nasionach zielonych [cecha recysywna] rozpisz krzyżówke Mendlewską do pokolenia Fe,określ stosunek genatypowy i fenatypowy a osobniki określ jako homozygota lub heterozygota.

BŁAGAM POMOCY I DZIĘKI

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:31:22+01:00
Czyli tak:
P: AA (nasiona żółte) x aa(nasiona zielone)
Gamety: A,A ; a,a
F1: Aa (100% nasion żółtych) x Aa
Gamety: A,a ; A,a

F1xF2
F2: AA, Aa, Aa, aa
Proporcje fenotypów w F2
3:1

Krzyzówke chyba umiesz rozpisac? I nie gwarantuje ze na 100% to jest dobrze. Jeśli masz problemy z krzyzowka to pisz.
4 5 4
2009-11-22T18:03:31+01:00
A - allel rośliny o żółtej barwie nasion
a - allel rośliny o zielonej barwie nasion

P. AA x aa.

F1
gamety A A
a Aa Aa
a Aa Aa


F1. Aa x Aa.

F2
gamety A a
A AA Aa
a Aa aa

Genotyp F1 to: Aa (cztery heterozygoty)
Fenotyp F1 to: wszystkie osobniki mają żółtą barwę nasion.

Genotyp F2 to: AA, aa (dwie homozygoty) i Aa (dwie heterozygoty).
Fenotyp F1 to: 75% osobników ma żółtą barwę nasion, a 25% osobników ma zieloną barwę nasion.

Mam nadzieję, że pomogłam. ^^