Janek w czasie wakacji miesiąc poświęcił na pracę zarobkową. Najpierw ścinał trawnik u sąsiadów, potem na wsi zbierał truskawki, za które otrzymał dwa razy większe wynagrodzenie niż za ścinanie trawy i jeszcze 25zł, a za pomoc przy żniwach otrzymał 3 razy tyle pieniędzy co za poprzednie prace razem. Za miesiąc pracy zarobił 580zł. Jakie wynagrodzenie otrzymał Janek za poszczególne prace?


Analiza zadania i sprawdzenie z warunkami zadania!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:35:13+01:00
X+2x+25+3(3x+25)=580
3x+25+9x+75=580
12x=555/:12
x=46,25

koszenie trawy - 46,25 zł
zbiór truskawek - 2*46,25 zł + 25 zł = 117,50 zł
żniwa - 3*(3*46,25 + 25) = 491, 25 zł
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T17:36:47+01:00
X - zapłata za ścinanie trawnika-----> 40 zł
2x + 25 - zapłata za pracę przy truskawkach --> 2*40 +25=105
3(x + 2x + 25) - zapłata za pracę przy żniwach 3(40+2*40+25=435
x + 2x + 25 + 3(x + 2x + 25) - łączny zarobek za miesiąc pracy
580zł- łączny zarobek za miesiąc pracy

x + 2x + 25 + 3(x + 2x + 25)=580
3x + 25 + 3x + 6x + 75 = 580
12x= 580 - 100
12x = 480 / 12
x= 40

Odp: Za poszczególne prace Janek zarobił 40 zł, 105zł i 435 zł.
Proszę ;)
2009-11-22T17:37:13+01:00
X-scianie trawnika 40
2x+25- truskawki 105
(3x+25)3=zniwa 435
x+2x+25+9x+75=580
12x=480
x=40