Odpowiedzi

2009-11-22T17:34:02+01:00
A=2
b=4

2²+2*4+4² > 0
4+8+16 >0
28 > 0
2009-11-22T17:35:52+01:00
To samo chciałam napisać jak ten pierwszy co był
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:36:28+01:00
A²+ab+b²>0
Po lewej stronie mamy wzorek skróconego mnożenia :) zatem :
(a+b)²>0
Hmmm, sądzę, że powinien być jeszcze znak równości, czyli:
(a+b)²>=0
Trzeba się przyjrzeć i wskazać, że po lewej stronie nierówności mamy kwadrat liczby rzeczywistej. Oczywiste jest, że kwadrat liczby rzeczywistej nie może być ujemny, może być jedynie większy bądź równy zeru.