Dwa zadania mam do zrobienia
1.Ile odsetek należy zapłacić biorącz banku pożyczkę w wysokości 3000 zł na okres 8 miesięcy oprocentowaną 16 procent w stosunku rocznym
2. zmieszano 3 l octu 6 procentowego z 7 l octu 10 procentowego jakie jest stężenie procentowe tej mieszniny

3

Odpowiedzi

2009-11-22T17:39:20+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:42:19+01:00
1)
16% = 12 miesięcy
x % = 8 miesięcy

12x = 16*8
x= 128/12
x= 10,67%

10,67% z 3000zł = 10,67/100 * 3000 = 320,1zl trzeba zapłacić tyle odsetek

2)
nie umiem, mam nadzieje ze zrozumiesz i nie odrzucisz:)
2009-11-22T18:38:04+01:00
16/12=10,6=10,7

Kn=(1+10,7/100)×3000
=(1+0,107)×3000
=1,107×3000=3321
3321-3000=321zł.