Zad.4
Kolo o obwodzie 20pi cm ma pole rowne?
zad.5
Pole wycinka kola o promieniu 3cm opartego na kacie 60stopni wynosi?
zad.8
Łuk wyciety z okregu o promieniu 6 ma dlugosc 4pi.Jest on zatem oparty na kacie srodkowm o mierze?

Prosze tez o obliczenia bo na jutro to potrzebuje ;/

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:52:19+01:00
4.
l = 20 π
P = π r²
p = π×10² = 100π cm²

5.
r= 3 cm
α = 60

P 60 : 360 ×πr² = ¹/₆ × π 9 = ⁹/₆ = 1 ½ cm²
2009-11-22T18:03:21+01:00
1.
l=2pi*r
2pi*r=20pi cm/2pi
r=10 cm
P=pi*r2
P=pi*100=100pi

2. P=alfa/360stopni*pi*r2
P=60stopni/360stopni*pi*3kwadrat=3/2pi [cm2]

3.
x-360stopni*2pi*6=4pi
12x/360stopni=4
12x=1440stopni
x-120stopni
2009-11-22T18:14:42+01:00
Zad.4
ob=2πr
20π=2πr
r=10

p=πr²
p=π10²
p=100π

zad.5
60/360×πr²=3/2π