Odpowiedzi

2009-11-22T17:54:50+01:00
V = 4m*4m*0,5m =8m³
1m³ = 10*10*10 dm³= 1000dm³
V = 8m³ = 8000dm³ = 8000 litrów
m = 8000*1,5 kg =12 000 kg
Ten piach waży 12 000kg , tj. 12 ton.
2009-11-22T18:01:01+01:00
1L= 10dm3

40dm*40dm*5dm= 8000 dm3 = 8000 L

8000 * 1,5 = 12000 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:01:33+01:00
Należy najpierw obliczyć objętość piasku. A więc:

Wzór
V=Pp*H

V-objetość
Pp-pole podstawy w tym przypadku kwadratu czyli bedzięmy obliczać a*a
H-wysokość
a-bok podstawy

Żeby później próściej było liczyć litry zamieniamy metry i centymetry na decymetry:

a=4m H=0,5m
4m=40dm 50cm=5dm

czyli mamy
a=40dm H=5dm

V=Pp*H
V=a*a*H
V=40dm*40dm*5dm
V=1600dm²*5dm
V=8000dm³

Teraz obliczamy ile waży piasek:
8000dm³ = 8000l
żeby wyprowadzić jednostki skorzystamy z proporcji:
1l - 1,5kg
8000l - x

x=8000l*1,5kg:1l (litry się skrócą)
x=8000*1,5kg
x=12000kg

12000kg=12t

Ten piach waży 12t.