Pan Kowalski założył w banku kapitał 40 000 zł, w którym oprocentowanie roczne wynosi 24%. Bank stosuje dla tych lokat kapitalizację roczną. Po ilu latach na koncie pana Kowalskiego znajdzie się kwota w wysokości 76 264 zł 96 gr?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:58:34+01:00
40000*24% = 9600zł
40000 + 9600 = 49600zł - 1 rok

49600*24% = 11904zł
49600 + 11904 = 61504zł - 2 rok

61504*24% = 14 760.96zł
61504 + 14760.96 = 76264.96zł - 3 rok

Odp. Kwota zostanie uzyskana po 3 latach :)
2009-11-22T17:59:08+01:00
Procent składany na wiki poczytaj

76264,96=40000*(1+0,24)⁺ /40000
1,906624=1,24°
1,24³=1,24°
f(x) różnowartościwa
x=3
Proszę bardzo. Musisz wiedzieć coś o funkcji wykładniczej, żeby to rozwiązać i przydadzą ci się do tego jeszcze logarytmy. Pozdrawiam
1 2 1
2009-11-22T18:04:20+01:00
76264zł 96gr-40000zł=36264zł 96gr
0,24*40000=9600 odsetki po 1 roku
0,24*49600=11904zł po drugim roku
0,24*61504=14760,96zł odsetki po 3 roku
61504+14760,96=76264,96zł
Odp Po 3 latach uzyska taką kwote