Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:54:52+01:00
Promień to odcinek łączący środek koła, okręgu itp. z dowolnym punktem położonym na jej brzegu
cięciwa to odcinek łączący dwa dowolne punkty na okręgu,
2009-11-22T17:55:17+01:00
Promien- odcinek mający początek w srodku koła a zakonczenie na okręgu
cięciwa- odcinek przecinający koło w dowolnym miejscu
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T17:56:11+01:00
Promień to jest połowa średnicy, czyli odcinek łączący środek okręgu z dowolnym punktem położonym na jej brzegu.

Cięciwa - odcinek łączący dwa dowolne punkty na okręgu. Najdłuższa możliwa cięciwa dla danego okręgu nazywana jest średnicą.