Odpowiedzi

2009-11-22T18:03:32+01:00
W rozmnazaniu płciowym organizm jest mieszanką genów ojca i matki - ma cxzesc genów jednego a czesc drugiego, zachodzi wiec do zmiennosci bo nie jest identyczny jak rodzice
2009-11-22T18:33:44+01:00
Każdy nowy organizm ma oryginalny zestaw genów. Otrzymuje połowę chromosomów od matki i ojca. Przy mejozie ilość chromosomów jest zredukowana o połowę, dodatkowo podczas mejozy, chromosomy wymieniają się elementami.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:14:04+01:00
Mejoza ma znaczenie dla organizmów rozmnażających się płciowo. Dzięki niej, gamety mają połowę liczby chromosomów, a po zapłodenieniu zygota zachowuje liczbę chromosomów charakterystyczną dla swojego gatunku. Dzięki procesom CROSSING - OVER ( wymianie fragmentów chromosomów w obrębie pary chromosomów homologicznych) w profazie i niezależnej segregacji chromosomów w anafazie, mejoza pozwala na utrzymanie dużej zmienności w obrębie gatunku.