W nieparzystej liczbie trzycyfrowej podzielnej przez 5 suma cyfr setek i dziesiątek wynosi 9. wyznacz te liczbę jeśli wiadomo że po zamianie miejscami cyfry dziesiątek i jedności otrzymamy liczbę o 18 mniejszą od początkowej.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T17:59:13+01:00
X-cyfra setek początkowej liczby
y-liczba dziesiątek początkowej liczby
5-liczba jedności początkowej liczby (nie może być bo liczba byłaby podzielna na 2)

100x+10y+5 - początkowa liczba

x-cyfra setek nowej liczby
5-liczba dziesiątek nowej liczby
y-liczba jedności nowej liczby

100x+50+y

x+y=9
100x+10y+5-(100x+50+y)=18
y=7, x=2

SZUKANA LICZBA :
100*2+10*7+5= 275

Szukana liczba to 275.

Sprawdzenie: 275-257=18
4 5 4
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T18:00:49+01:00
Ad.4
x-cyfra setek początkowej liczby
y-liczba dziesiątek początkowej liczby
5-liczba jedności początkowej liczby (0nie może być bo liczba byłaby podzielna na 2)

100x+10y+5 - początkowa liczba

x-cyfra setek nowej liczby
5-liczba dziesiątek nowej liczby
y-liczba jedności nowej liczby

100x+50+y

x+y=9
100x+10y+5-(100x+50+y)=18
y=7, x=2

100*2+10*7+5= 275

Szukana liczba to 275
2 3 2