Zadanie z MP
MP-Muzyka i plastyka to jest przedmiot w mojej szkole

Analiza obrazu olbrzym w punktach

1. Tytuł obrazu
2.Imie i nazwisko autora i pare zdan o nim
3.Gdzie znajduje się dzieło
4.rozmiar obrazu
5.jaki jest typ malarstwa i z jakiego okresu pochodzi dzieło
6.Co jest na obrazie olbrzym
7.Jakimi srodkami jest wykonany obraz
8.kolor i barwa obrazu
9.kontur obrazu
10 Pekspertywa
11.Kompozycja-rodzaje (obrazu olbrzym)

2

Odpowiedzi

2009-11-22T18:21:30+01:00
Mialam podobne zadanie . zaraz dam .
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:32:01+01:00
1) Olbrzym
2)Francisco Goya - hiszpański malarz i grafik.W 1992 utracił słuch i od tego czasu swoje dzieła zaczął tworzyć w duchu pesymizmu, który to z czasem został pogłębiony, z powodu wojny przegranej przez Hiszpanię z Francją i osadzenia na tronie hiszpańskim brata Napoleona Bonaparte –Jozefa. Okrucieństwo zdarzeń związanych z okresem panowania Francuzów w Hiszpanii stało się przyczyną pojawienia się „czarnego malarstwa” w twórczości artysty.
3)Muzeum Prado
4)950 × 1,049cm
5)Dzieło pochodzi z lat 1808-1812 czyli XIX wieku.
6) Obraz przedstawia wielkiego olbrzyma obok którego w oddali widzimy toczącą się bitwę lądowo-morską
7) Jest wykonany takimi środkami jak; farby pastelowe lub akwarelowe
8) Na obrazie przeważają barwy zimne takie jak czarny i brązowy.
9) Artysta nie utrzymuje konturu.
10)Panuje perspektywa malarska.
11) kompozycja została zaniedbana ze względu na środkowe barwy obrazu.

Myślę ze pomogłem i liczę na najlepsze
2 5 2