Odpowiedzi

2009-11-22T18:17:42+01:00
0,8*2kg=1,6 kg
2kg-1,6kg=0,4kg (to wszystko oprócz wody ;D)

x - masa melona po wyschnieciu

0,75x+0,4kg=x
0,25x=0,4kg
x=1,6kg


Melon waży teraz 1,6 kg.


;DD
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:18:02+01:00
2kg=2000g
2000*80%=1 600g
1600*75%=1200g
1600-1200= 400g (o tyle mniej wody jest teraz :)
2000g-400g=1600g= 1,6 kg
2009-11-22T18:20:02+01:00
W melonie,który waży 2kg jest 80% wody,czyli 20% stanowi masa sucha (miąższ bez wody),więc:
1/5×2kg=0,4kg-tyle waży miąższ.
Skoro zawartość wody spadła do 75% to 25% to jest ten miąższ,czyli 0,4 kg.
25%-0,4 kg
100%-x
x=0,4 kg ×100% przez 25%=1,6 kg
Odp:Melon waży teraz 1,6 kg.