Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:28:17+01:00
Ile pieniedzy wplacono do banku , oferujacego oprocentowanie 2,4% w stosunku rocznym , jesli wiadomo , ze po uplywie 3 miesiecy klient dostal , po uwzglednieniu podatku w wysokosci 20% , 48 zl odsetek ??

d- odsetki 48 zł
k-kapitał - szukamy
p-procent - 2,4%
t-czas na jaki wpłacono pieniądze 3/12 ( 3 m-ce)

Przekształcamy wzór

d=(k*t*p)/100
100d=k*t*p
k=(100d)/t*p

podstawiamy do wzoru nasze dane

k=(100*48)/(3/12*2,4)=8000 zł

do banku wplacono 8000 zł
1 1 1
2009-11-22T18:29:12+01:00
0.8-48
1-x

x=48:0,8=60-wysokość odsetek po trzech miesiącach

2,4%:12=0,2%- oprocentowanie miesięczne

3*0,2%=0,6%- oprocentowanie trzymiesięczne

0,006-60zł
1-y zł
y=60:0,006=10000zł kwota wpłacona do banku
2 5 2
2009-11-22T18:38:20+01:00
Po uplywie 3 miesiecy mamy 3/12 razy 2,4%x odsetek

jesli odejmiemy od tego podatek w wysokosci 20% to mamy 80% tej kwoty, czyli

80% razy 3/12 razy 2,4%x=48
80/100 razy 1/4 razy 2,4/100 x=48 mnozymy przez 10 000
80 razy 1/4 razy 2,4=480000
20 razy 2,4 x=480000
48 x=480000 dzielimy przez 48
x=10000

wplacono 10000 zł

1 3 1