Odpowiedzi

2009-11-22T18:24:50+01:00
1:10 000
1cm-100m
1cm²-10 000m²
xcm²-80 000m²
x=1cm²×80 000m² przez 10 000m²=8cm²
Odp:Działka budowlana na mapie ma 8 cm².
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:26:35+01:00
Należy najpierw podać jakiekolwiek długości boków a więc

80 000m²=800m*100m

zamieniamy na centymetry zeby łatwiej później obliczyć:
800m=80000cm
100m=10000cm

skala 1:10 000 mówi że wszystkie obiekty sa zmiejszone 10 000 razy a więc:
80000cm:10000=8cm
10000cm:10000=1cm

Teraz obliczamy pole:
P=a*b
P=8cm*1cm
P=8cm²

Pole tej działki w skali 1:10 000 będzie wynosiło 8cm².