Odpowiedzi

2009-11-22T18:50:56+01:00
Klęska Turków pod Wiedniem przyczyniła się do zakończenia panowania Imperium Osmańskiego w Europie (Turcja przestała się liczyć w Europie). Janowi III Sobieskiemu przyniosła wielką sławę jako wodzowi. Polska zdobyła rozgłos jako kraj będący obrońcą Europy, oraz przedmurzem chrześcijaństwa (uratował chrześcijańska Europę Środk. Przed Turcją i ich wiarą –islamem).
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:02:15+01:00
W zamian za głosy odwdzięczam się odpowiedzią :)

Gdy Turcy zostali pokonani pod Wiedniem, upadło ich znaczenie w Europie (dążyli oni do podboju kontynentu).
Wzrosło również znaczenie Polskiego władcy- Jana III Sobieskiego, oraz naszego kraju. Sobieski nabrał znaczenia nie tlyko jako wielki dowódca, ale i jako Obrońca Chrześcijaństwa- tak na niego mówili :)

Gdyby zastanowić się nad późniejszymi skutkami, to:
Gdyby Sobieski nie pomógł Austrii to może nie uczestniczyliby oni w rozbiorach. Wtedy Polska dalej przeżywałaby okres swojej świetności......
3 3 3