Nie wiem czy to zadanie jest z biologii, bo nie mam jej, a przyrody tu nie ma, no ale trudno ;p

Temat : Roślinność naszych jezior.

1. Co to są szuwary?
2. Opis przystosowania roślin do życia w strefie otwartej toni wodnej.

Proszę o szybkie odpowiedzi.
Z góry dziękuję...;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:32:43+01:00
Szuwar – strefa roślin (makrofity) przybrzeżnych, występujących w litoralu jezior i rzek, w węższym znaczeniu to zespół roślinny, w szerszym i częściej spotykanym oznacza formację ekologiczną roślin wodno-błotnych. W tym drugim znaczeniu wyróżnia się szuwar niski (bliżej brzegu), na który składają się głównie turzyce, oraz szuwar wysoki (budowany przez np. trzcinę, pałkę szerokolistną, oczeret jeziorny).
Szuwary są miejscem, gdzie składa i wysiaduje swoje jaja wiele ptaków wodnych. Są to zbiorowiska azonalne.
Nazwa "szuwar" pochodzi od staropolskiej/gwarowej nazwy tataraku.


1 5 1
2009-11-22T18:46:05+01:00
SZUWAR: strefa roślin wodnych przybrzeżnych, występujących w jeziorach i rzekach, najczęściej oznacza formację roślin wodno-błotnych. Wyróżnia się szuwar niski (bliżej brzegu), na który składają się głównie turzyce, oraz szuwar wysoki (budowany przez np. trzcinę, pałkę szerokolistną, oczeret jeziorny).

Szuwary są miejscem, gdzie składa i wysiaduje swoje jaja wiele ptaków wodnych. Są to zbiorowiska azonalne.

Roslny te sa specjalnie przygotowana do zycia w tak trudnych warunkach, sa zawieszone w toni wodnej lub przyczepione do dnia za pomoca korzeni moga takze plywac po powierzchnii wody....