1.Marcin jeżdząc na rowerze, pokonał średnio 15 km w ciągu 1 godziny. Kasia średnio pokonała w ciągu godziny o 3 km mniej niż Marcin.Ile kilometrów w ciągu 1 godziny średnio pokonała Kasia ?
o ile dłuższą drogę przebedzie Marcin od Kasi, jeśli przez 3 godz bedą jechać w takim tempie

2.Jurek jedzie samochodem, a Bartek motocyklem. W ciągu godziny Jurek pokonuje średnio 75 km, a Bartek 48 km.
O ile dłuższą trase w ciągu 2,5 godz przejedzie Jurek niż Bartek

3. Samochód jedzie średnią prędkość 66 km/h.Ile czasu potrzebuje ten amochód na przejechanie 110 km

2

Odpowiedzi

2009-11-22T18:35:27+01:00
Zad2

75 - 48 = 27

75 x 2 = 150
1 godz. = 60 min
60 min. : 2 = 30 min.
75 : 2 = 37 ,50 km
150 + 37,50 = 187,50 [km]

48 x 2 = 96
60 min. : 2 = 30 min.
48 : 2 = 24 [km]
96 + 24 = 120 [km]

187,50 km - 120 km = 60,50 km

Odp. Jurek przejedzie o 60,50 km dłuższą trasę niż Bartek.
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:47:47+01:00
Zad 1
15km/h - średnia prędkość Marcina
15-3=12km/h - średnia prędkość Kasi

15*3=45km - droga przejechana przez Marcina w ciągu 3 godzin
12*3=36km - droga przejechana przez Kasię w ciągu 3 godzin

45-36 = 9km

odp. Kasia jedzie ze średnią prędkością 12km/h. Marcin przebędzie drogę o 9 km dłuższą.

zad2
75km/h - Jurek
48km/h - Bartek

75*2,5=187,5 km
48*2,5=120 km

187,5-120=67,5km

odp. Jurek przejedzie trasę dłuższą o 67,5 km

zad3
66km/h - średnia prędkość samochodu
110 km - trasa

66 60 min
110 x

x=110*60/66
x=6600/66
x=100 min=1h40 min

odp. potrzebuje 1h40min


13 4 13