Proszę o szybką odpowiedź.

1. Akwarium, w którym Marek hoduje rybki, ma wymiary 5 dm, 8 dm, 6 dm. Marek wlewa do niego wodę przepływającą przez kran z szybkością 8 dm³ na minutę. Do jakiej wysokości woda w akwarium będzie sięgać po 10 minutach. Zapisz obliczenia.
8 dm - długość
5 dm - szerokość
6 dm - wysokość

2. Wieża Eiffla znajduje się na obszarze w kształcie kwadratu o boku długości 125m. Ile hektarów powierzchni na ten obszar ??
Zapisz obliczenia. Wynik podaj z dokładnością do 0.1 ha

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:49:30+01:00
Objętość akwarium
V=d*s*h=8*5*6=240dm3
Szybkość przepływu wody 8dm/minute
Przez 10 minut 80dm3
Skoro objętość akwarium 240dm3
a po 10 minutach będziemy mieli 80dm3 to
80/240=1/3
Skoro wysokość akwarium=6 to po 10 minutach wysokość słupa wody będzie:
h=1/3*6=6/3=2
1 3 1
2009-11-22T18:49:58+01:00
1.
V=a*b*c V=8*5*6=240dm3
a=8dm 1min-8dm3
b=5dm 10min-80dm3
c=6dm 80/240=1/3*5=5/3=1 2/3dm

2.
a=125m
p=a2
P=125*125=15625m2=1,5625ha=1,5ha-w przyblizeniu
1 3 1
2009-11-22T20:38:31+01:00
1.
V=8x5x6=240dm³
8x10=80dm³(3 razy mniejsza objętość)
80=240:3
6:3=2
2.
125x125=15625m²
15625m²=1,5 ha

2 5 2