Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:46:05+01:00
X - ilość czystego srebra
x + 34 g - waga całej bransoletki
0,830 * (x+34) = x
0,830x + 28,22 = x
0,830x - x = -28,22
-0,17x = -28,22 /;(-0,17)
x=166 g

Jest w niej 166 g czystego srebra
4 3 4
2009-11-22T18:48:10+01:00
1-0,83=0,17

34g ------- 0,17
x ------- 1

0,17x=34 |:0,17
x=200

200*0,83=166g
8 2 8
2009-11-22T23:22:52+01:00
166 g.
34:17/100=200
200-34=166
srebra jest 830 promili, czyli 83 %. Zatem 34 g innych metali to 17 % całej masy bransoletki.
Dzielisz 34:17/100, a potem od wyniku odejmujesz 34.
7 3 7