Sklep oferuje sprzedaz telewizorow za gotowke lub na raty . Jezeli nabywca chce kupic telewizor w cenie 1200 zl na raty to musi zaplacic 20 % zaliczki oraz 12 comiesiecznych rat po 95 zl. O ile procen wiecej kosztuje telewizor zakupiony w systemie ratalnym od zaplaty gotowka ?

3

Odpowiedzi

2009-11-22T18:51:19+01:00
1200*20%=240
12*95=1140
1140+240= 1380
1380/1200*100%=1,15%
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:52:09+01:00
Zaliczka wynosi 0,2 * 1200=240 zł
12 rat po 95 zł 12*95 =1140 zł

W sytemie ratalnym trzeba wiec zapłącic za telewizor 240+1140 zł= 1380 zł

Podstawowa cena to 1200 zł

1200-100%
1380-x%

x=(1380*100)/1200=115%

Trzeba zapłaci o 15 % wiecej

;)
4 4 4
2009-11-22T19:15:12+01:00
2o%zaliczki=240zł.
12miesięczne raty=1140
1140+240=1380
1380-1200=180
telewizor zakupiony w systemie ratalnym kosztuje więcej o 15% od zapłaty gotówką